Tuesday, March 29, 2011

Doa amalan untuk mendapatkan zuriat

Antara amalan-amalan doa yang penah saya amalkan suatu ketika dulu.. dan alhamdulilah dengan berkat kesabaran.. usaha dan tawakal akhirnya rintahan kami dimakbulkan Allah S.W.T.. dan doakanlah semoga saya dan anak ini lahir dengan selamat dan lancar ye..




1) rabbi habli minladunka zuriatan toyiibatan innaka sami'u doa'
“Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa”. (Ali-Imran : 38)

2) Allhuma innaka ta'lamusirniiwa'alaa niyati faqbul ma zrotii wa ta'lamu haajatii fa a'thinii su'lii wa ta'lamu maa fii nafsii faghfir lii zanbii

Ya Allah! Engkau mengetahui apa yang saya sembunyikan dan apa yang saya lahirkan, terimalah uzur... saya; sesungguhnya Engkau mengetahui hajat ku, berikanlan permintaanku dan Engkau mengetahui apa yang ada pada diriku, maka ampunilah dosa ku.’


3)BIsmillahi Allhuma jannibnas syaithoona wa jannibis syaithoona maa rozaqn tanaa.

Dengan nama Allah , Ya Allah ! jauhkanlah kami daripada syaitan dan jauhkanlah syaitan daripada apa yang Engkau kurniakan kepada kami (anak)

No comments:

Post a Comment